po odebraniu Romstera z salonu podjechałem po gnojówkę-razem z rurą weszło 64ltr
Pojemność zbiornka - wątpliwości
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez voytekPodczas tankowania nie należy tego przycisku wciskać, bo wtedy napełnimy bak plus ten właśnie bufor mający za zadanie pomieścić rozszerzające się paliwo przy wzroście temperatury czy spienieniu.
Od półtora roku tankuję z zalewaniem odpowietrzenia (niezależnie czy od razu w trasę czy tylko zatankować na miasto), nieraz auto stało kilka dni na słońcu i co? NIC, nawet kropelki nie pociekło nigdzie.
Zamieszczone przez voytekMa on też zabezpieczać przed wypływem paliwa po dachowaniu auta.
Zamieszczone przez voytekW Octavii nie ma już tego przycisku (w O2 FL również)
W O1 taki przycisk jest (w O2 nie zaglądałem, słyszałem że tam go już nie ma).
voytek
Powiedz mi tylko jeszcze taką sprawę.
W moto nie mam odpowietrzenia, moto nieraz stało na słońcu zaraz po zatankowaniu pod korek (dosłownie - ok 1 cm od krawędzi wlewu), a mimo to nigdy mi nie pociekło nic z pod korka. Jak to interpretować? Boskim cudem???
Komentarz
-
-
Soszek81
W instrukcji obsługi masz napisane (cytat):
"- Przy wkładaniu pistoletu dystrybutora do króćca wlewowego zwracać uwagę, by
nie naciskać na zawór w króćcu wlewowym. Mogłoby to spowodować niezamierzone
zatankowanie dodatkowe objętości, która jest przeznaczona na wypadek rozszerzania
się paliwa. Konsekwencją tego mogłoby być przelanie się paliwa lub uszkodzenie
elementów zbiorników paliwa.
- Gdy tylko właściwie trzymany pistolet dystrybutora pierwszy raz odbije, zbiornik
paliwa jest pełen. Nie kontynuować tankowania. Mogłoby to spowodować niezamierzone
zatankowanie dodatkowej objętości, która jest przeznaczona na wypadek rozszerzania
się paliwa".
Powiem Ci, że w Fiacie też nie miałem tego buforu, bez problemu dawało się zatankować pod korek, tak też zawsze tankowałem i nie było nigdy żadnego problemu. Ale w autach VAG jest coś takiego i skoro konstruktorzy coś takiego wymyślili i nie zalecają tankowania pod korek, to po co za wszelką cenę być mądrzejszym. Ale w wolnym kraju żyjemy i każdy może robić jak chce.
Dwa razy zatankowałem swoją O2FL pod korek, żeby sprawdzić rzeczywiste zużycie paliwa i powiem Ci, że nie jest to wcale takie łatwe. Tego przycisku już nie ma i żeby wlać pod korek, to od momentu odbicia pistoletu trzeba lać benzynę niemal po kropli. Dotankowanie tych kilku litrów zajęło mi kilkanaście minut!
Zamieszczone przez soszek81Bull shit 2.
W O1 taki przycisk jest (w O2 nie zaglądałem, słyszałem że tam go już nie ma).
Komentarz
-
-
to moze zrobimy wyliczanke ?
ja do O2 1.4 TSI 55L zalalem ostatnio dodatkowe 2 litry (po 1 odbiciu) i nic sie nie stalo. wskazowka paliwa zaczela dopiero opadac po przejechaniu ok 180-200 km. kto da wiecej?
troche mnie irytuje zbiornik 55 L powinno byc 60-65 dla zwyklej O.... ale wiadomo...to przewaga combi...
Komentarz
-
-
Dla silników benzynowych dodatkowa objętość baku ma być miejscem dla wygenerowanych przy ciepłym silniku lub słonecznym dniu par paliwa. Do ich wyłapywania służy pochłaniacz par paliw (w OII to czarne plastikowe pudełko z rurkami z lewej strony silnika). Tam też znajduje się dodatkowa (ale niewielka) ilość paliwa.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kabanosrafiki, we wlewie po lewej stronie jest taki dzyndzel. Przy pełnym zbiorniku naciskasz go pistoletem i słychać jak powietrze uchodzi. Życzę cierpliwości.
Popróbuj na sucho jak się zachowuje. Możesz sobie przyświecić latarką i zobaczyć jak on wygląda.
Komentarz
-
Komentarz