Pojemność zbiornka - wątpliwości

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • słoń
    Elegance
    • 2010
    • 777

    #26
    po odebraniu Romstera z salonu podjechałem po gnojówkę-razem z rurą weszło 64ltr

    Komentarz

    • soszek81
      L&K
      • 2010
      • 1245

      #27
      Zamieszczone przez voytek
      Podczas tankowania nie należy tego przycisku wciskać, bo wtedy napełnimy bak plus ten właśnie bufor mający za zadanie pomieścić rozszerzające się paliwo przy wzroście temperatury czy spienieniu.
      Bull shit.
      Od półtora roku tankuję z zalewaniem odpowietrzenia (niezależnie czy od razu w trasę czy tylko zatankować na miasto), nieraz auto stało kilka dni na słońcu i co? NIC, nawet kropelki nie pociekło nigdzie.

      Zamieszczone przez voytek
      Ma on też zabezpieczać przed wypływem paliwa po dachowaniu auta.
      To nowość dla mnie....

      Zamieszczone przez voytek
      W Octavii nie ma już tego przycisku (w O2 FL również)
      Bull shit 2.
      W O1 taki przycisk jest (w O2 nie zaglądałem, słyszałem że tam go już nie ma).


      voytek
      Powiedz mi tylko jeszcze taką sprawę.
      W moto nie mam odpowietrzenia, moto nieraz stało na słońcu zaraz po zatankowaniu pod korek (dosłownie - ok 1 cm od krawędzi wlewu), a mimo to nigdy mi nie pociekło nic z pod korka. Jak to interpretować? Boskim cudem???
      Była O1 kombi ALH++ 150/340
      Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

      Komentarz

      • zadariusz1
        Rider
        • 2011
        • 543
        • Octavia III (5E3)
        • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

        #28
        W fabii na bank wlewasz cos kolo 10 litrow wiecej po odpowietrzeniu,ale tak jak piszecie nie jest to zalecane,ale tylko w benzynie i na sloncu,bo benzyna zwieksza swa objetosc,w dieslu natomiast nic sie nie dzieje,ja mialem bank 45 a spoko lalem prawie 56 litrow

        Komentarz

        • voytek
          Rider
          • 2010
          • 480
          • Octavia III (5E3)
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #29
          Soszek81
          W instrukcji obsługi masz napisane (cytat):
          "- Przy wkładaniu pistoletu dystrybutora do króćca wlewowego zwracać uwagę, by
          nie naciskać na zawór w króćcu wlewowym. Mogłoby to spowodować niezamierzone
          zatankowanie dodatkowe objętości, która jest przeznaczona na wypadek rozszerzania
          się paliwa. Konsekwencją tego mogłoby być przelanie się paliwa lub uszkodzenie
          elementów zbiorników paliwa.
          - Gdy tylko właściwie trzymany pistolet dystrybutora pierwszy raz odbije, zbiornik
          paliwa jest pełen. Nie kontynuować tankowania. Mogłoby to spowodować niezamierzone
          zatankowanie dodatkowej objętości, która jest przeznaczona na wypadek rozszerzania
          się paliwa".

          Powiem Ci, że w Fiacie też nie miałem tego buforu, bez problemu dawało się zatankować pod korek, tak też zawsze tankowałem i nie było nigdy żadnego problemu. Ale w autach VAG jest coś takiego i skoro konstruktorzy coś takiego wymyślili i nie zalecają tankowania pod korek, to po co za wszelką cenę być mądrzejszym. Ale w wolnym kraju żyjemy i każdy może robić jak chce.
          Dwa razy zatankowałem swoją O2FL pod korek, żeby sprawdzić rzeczywiste zużycie paliwa i powiem Ci, że nie jest to wcale takie łatwe. Tego przycisku już nie ma i żeby wlać pod korek, to od momentu odbicia pistoletu trzeba lać benzynę niemal po kropli. Dotankowanie tych kilku litrów zajęło mi kilkanaście minut!

          Zamieszczone przez soszek81
          Bull shit 2.
          W O1 taki przycisk jest (w O2 nie zaglądałem, słyszałem że tam go już nie ma).
          Masz rację, w O1 jest, miałem na myśli O2 i O2FL, ale ten "bull shit" mogłeś sobie darować, nie jesteśmy na forum Onetu :wink: Pozdrawiam.

          Komentarz

          • kabanos
            RS
            • 2011
            • 4544
            • Octavia I combi (1U5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #30
            Jeżeli chodzi o benzynę, to się zgodzę, że nie ma co lać pod korek, ale jeżeli chodzi o ropkę, to nie widzę żadnego problemu.

            >>>moja srebrna kombi strzała<<<

            Komentarz

            • deportivo
              Classic
              • 2011
              • 7

              #31
              to moze zrobimy wyliczanke ?

              ja do O2 1.4 TSI 55L zalalem ostatnio dodatkowe 2 litry (po 1 odbiciu) i nic sie nie stalo. wskazowka paliwa zaczela dopiero opadac po przejechaniu ok 180-200 km. kto da wiecej ?

              troche mnie irytuje zbiornik 55 L powinno byc 60-65 dla zwyklej O.... ale wiadomo...to przewaga combi...

              Komentarz

              • patrykL
                Rider
                • 2009
                • 588

                #32
                kiedys w passatach (z lat 90-tych) i w mb w124 byly specjalne, dostepne jako dodatkowe wyposazenie zbiorniki o poj. 90l. to byla pojemnosc

                Komentarz

                • 4x4BKF
                  L&K
                  • 2010
                  • 1279

                  #33
                  Ja w O1 4x4 po nacisnięciu odpowietrznika dolewam jeszcze ok 12-15l. Ogólnie od zapalenia się rezerwy tankuje 70-72l. Przebieg na zbiorniku po miescie ok. 1000km, po trasie ok. 1300km.

                  Nic nie szkodzi, lać do pełna. Ja nalewam pod korek, czasami aż się wylewa))
                  4x4

                  Komentarz

                  • octopus
                    Drive
                    • 2011
                    • 40

                    #34
                    Dla silników benzynowych dodatkowa objętość baku ma być miejscem dla wygenerowanych przy ciepłym silniku lub słonecznym dniu par paliwa. Do ich wyłapywania służy pochłaniacz par paliw (w OII to czarne plastikowe pudełko z rurkami z lewej strony silnika). Tam też znajduje się dodatkowa (ale niewielka) ilość paliwa.

                    Komentarz

                    • rafiki
                      RS
                      • 2012
                      • 15975
                      • Superb III (3V3)

                      #35
                      Sorry za odgrzewanie kotleta
                      Pytanie pewnie stwierdzicie, że banalne, ale jak nacisnąć pistoletem odpowietrznik we wlewie paliwa w O1? Napiszę jeszcze, że użyłem szukajki i niestety
                      رافال
                      Spoty
                      Cause freedom is a lonely road

                      Komentarz

                      • JanuszSz
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 2835
                        • Superb II combi (3T5)

                        #36
                        Spójrz we wlew i na godzinie 7 zobaczysz wystający guziczek.
                        Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                        Komentarz

                        • kabanos
                          RS
                          • 2011
                          • 4544
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #37
                          rafiki, we wlewie po lewej stronie jest taki dzyndzel. Przy pełnym zbiorniku naciskasz go pistoletem i słychać jak powietrze uchodzi. Życzę cierpliwości.
                          Popróbuj na sucho jak się zachowuje. Możesz sobie przyświecić latarką i zobaczyć jak on wygląda.

                          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                          Komentarz

                          • dwaoka
                            Elegance
                            • 2010
                            • 927

                            #38
                            Zamieszczone przez kabanos
                            rafiki, we wlewie po lewej stronie jest taki dzyndzel. Przy pełnym zbiorniku naciskasz go pistoletem i słychać jak powietrze uchodzi. Życzę cierpliwości.
                            Popróbuj na sucho jak się zachowuje. Możesz sobie przyświecić latarką i zobaczyć jak on wygląda.
                            albo zapałką :lol:
                            bkc+dsg

                            Komentarz

                            Pracuję...